Borobudur - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Hedy Pastora - WaarBenJij.nu Borobudur - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Hedy Pastora - WaarBenJij.nu

Borobudur

Door: Hedy

Blijf op de hoogte en volg Hedy

06 Mei 2016 | Indonesië, Lombok

Vandaag om 7 uur vertrokken om naar de Borobudur te gaan. Van John de chauffeur hoorden we dat het een rit van 3 uur gaat worden.Met stoppen is het 2 1/2 uur geworden MAAR daar aangekomen was het een en al file want het was een vrije dag en ook de lokale mensen gingen er naar toe. We moesten entree betalen en wij buitenlanders moesten 260.000 rupia betalen en de lokale mensen maar 30.000 rupia. rarara
Het was ook naar boven de Borobudur op een file van mensen. Linda en ik hebben maar besloten beneden te blijven samen met Bob en Arlita. De bikkels Stella en Lenny zijn wel naar boven gegaan. Het was erg commercieel allemaal en niet meer de oude Borobudur! Daarna naar Yogjakarta om te shoppen maar ook daar file en alles was afgesloten dus zijn we maar naar huis gegaan. Maar ook hier was weer allemaal file en ze rijden als gekken met gevaar voor eigen leven. Inhalen van links en rechts!
Even over ons eten buiten huis met 6 en soms 7 personen. Het varieert van ong. 12 euro en 23 euro. Is dat niet lachen
Onderweg even gestopt om de benen te strekken en koekjes te kopen. Om 22.00 waren we eindelijk thuis inclusief apenbillen van het zitten. 15 uren gereden voor 1 uurtje Borobudur! Maar Stella's wens is in vervulling en daar ging het om.

Nu bobo want morgen is de pasar aan de beur en wel met de becak!!

• 06 Mei 2016 - 18:48

Ita:

Jammer he dat de touristen alles zo commercieel maken, inderdaad het is niet meer zoals vroeger.
    Zijn jullie de 11de thuis .
    Ik vraag dat omdat Bea,Trees,Irene, Joop en ik dan bij Vonnie en Renee zijn, dus
    Als jullie niet moe zijn kom dan langs !!!
    Xxxita
    Alvast een goede reis lieverds !