Tante Nora - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Hedy Pastora - WaarBenJij.nu Tante Nora - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Hedy Pastora - WaarBenJij.nu

Tante Nora

Door: Lenny

Blijf op de hoogte en volg Hedy

10 Mei 2016 | Indonesië, Jakarta Pusat

Ik was nog niet zeker of ik/ wij tijd hadden om mijn tante in Jakarta te bezoeken, dus had ik haar niet gewaarschuwd. Wel heb ik mijn zus Ellen gevraagd haar te bellen vanuit Nederland om te vragen of zij vandaag wel thuis zou zijn. Ondertussen had ik ook contact gehad met mijn nicht Irma (Nonon) in Jakarta en haar gevraagd of zij ons naar t. Nora kan brengen. Irma heeft onder t. Nora verteld dat ik haar zou bezoeken. Weg verassing, helaas.
We hebben met Irma afgesproken bij Citos Mall. Vandaar uit gingen we via binnenwegen naar het huis van t. Nora. Zonder haar hadden we het huis nooit kunnen vinden. Wat was het leuk om haar weer te zien ! Zij zag er goed uit, alleen moeite met lopen verder ging het goed met haar. We hebben daar wat gedronken en cake gegeten en hebben ook haar huisje bezocht. Stella heeft een zak met djeroek limo meegekregen. Na afscheid te hebben genomen, zijn we naar het huis van Nonon gereden...We hebben een rondleiding gekregen en echt...wat een huis en tuin. Ook hier wat gedronken en gesnoept. Van Nonon hebben we een zak met Kedondong (vrucht) gekregen.
Op naar het volgende adres, naar Erna.


Door Stella:
Ja ja onze schonezus.
die was dus al uren aan het wachten want we zouden vroeg komen. Bij aankomst was de tafel al gedekt en na de begroeting zijn we aan tafel gegaan. Was intussen al over tweeën. Ze had sate babi, sayur gendjer, atjar vis en bakwan en gurami asam manis. Na het eten wilde Erna eigenlijk naar ' n mall om bika ambon te kopen en n ring die ik daar de vorige keer heb gezien. Hedy en Mien wilden het risico niet nemen om weer lang in de auto te moeten zitten en zijn dus thuis gebleven.{de watjes}. Wij hebben lekker in de auto gezeten en hebben eerst de ring opgehaald en toen zoeken naar de bika ambon. De winkel waar ze het altijd haalt is n beetje ver en ook omdat het al zo laat was waren ze bang dat het op zou zijn. Gelukkig heeft de chauffeur onder het rijden geïnternet en n winkel in de buurt gevonden. Wij met ieder een koek onder de arm weer naar huis van Erna waar we lekker rudjak van de kedondong hebben gegeten en daarna ben ik met Hedy de tuin ingegaan om 'n paar stekjes te plukken {onze koffer is immers nog niet vol} Na afscheid te hebben genomen op weg naar t huis je van Mien en Pieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jakarta Pusat

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2016

Toch weer fijn om thuis te zijn!!

11 Mei 2016

laatste dag in Jakarta!!

10 Mei 2016

Tante Nora

09 Mei 2016

Verwendag!

08 Mei 2016

Dag Semarang
Hedy

Actief sinds 16 Feb. 2016
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 10893

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: