shoppen - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Hedy Pastora - WaarBenJij.nu shoppen - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Hedy Pastora - WaarBenJij.nu

shoppen

Door: Hedy

Blijf op de hoogte en volg Hedy

01 Mei 2016 | Indonesië, Lombok

Na een ontbijt van kolak en zuurzak sap zijn Lenny en ik naar Mataram gegaan. We kwamen te vroeg aan want de winkels gingen pas op 10.00 uur open. We zijn dus maar mensen gaan kijken vanaf Starbuck. Toevallig was er een wedstrijd van schoolkinderen en sommigen waren prachtig aan gekleed. En maar zwaaien naar 2 Belanda's. In het winkel centrum moesten ze optreden. We hebben een paar optredens gezien en het was zo schattig al dat kleine grut! We zijn eerst bij de grootste mol geweest EpiCenter en daarna weer met de taxi naar de Mataram mol en in de taxi vroeg ik aan de chauffeur of ze een kantoor van Lyon air hebben in Mataram en ja hoor het was achter de mol en hier hebben we onze ticket naar Semarang geboekt. Wel heel vroeg maar dat was nog de enigste want het was vakantie tijd en iedereen wil naar Jakarta. Dus maar goed dat we gegaan zijn. Anders was onze hele reisplan mislukt

Toen even naar huis onze zwemspullen gepakt en op naar Mangsit voor massage en zwemmen. Bob en Arlita zijn al eerder met de motor ernaar toe en omdat onze taxi driver niet weet waar het is stond Bob ons op te wachten sampei hij de verkeerde taxi riep. haha de schat! Arlita en Bob zijn al gemasseerd. Na gemasseerd te zijn hebben Bob en Lenny nog het een en ander gekocht bij de strandverkoopsters.
traditie getrouw werd de avond afgesloten met een partijtje canasta. En Arlita zit dan heerlijk haar muziek te beluisteren.

Vandaag heeft Lenny ook 2 kleine duizenpootjes in de kamer ontdekt en een baby cicak in haar klamboe! Kasihan si Lenn! Alle beesjes moeten haar hebben.

Linda en Stella zitten nu te feesten op de bruiloft van hun Neef.
Stella's verslag:
zo ...!we liggen weer in bed nadat we vanochtend om 5 uur te zijn opgestaan. Het was een geweldig leuke dag geweest. Eerst rondleiding door de tuin (zoveel moois apart en geurigs) Daarna ontbijt, toen moesten we één voor één naar de kapper dan opmaken en één beetje ontbijten ! Toen wachten en om 11 uur kwamen de auto's. Tegen een uur gearriveerd bij de kerk St. Theresia (ging Stance ook altijd naar toe). Eerst voor de burgerlijke stand met alleen de naaste familie en toen naar de kerk. Heel plechtig, met veel rituelen. Wij moesten ook een traantje wegpinken toen het stel op hun knieën om vergeving moeten vragen bij ouders, opa en oma. Na de dienst met mooie muziek hebben we nog een kaarsje bij Maria gebrand. Daarna het volgend ritueel in het hotel van Lucky (schoonzoon van Erna), ze moeten thee geven aan speciale mensen en dan krijgen ze een enveloppe. Toen de ritueel af was, konden we naar onze kamers in het hotel. Wij, met zn vieren, zaten op de 16e verdieping. Even lekker uitrusten en tegen etenstijd naar de eetzaal. De tafel was gedekt met onze namen erbij. En toen (vr)eten maar. Zeker voor mij !!!
Tussen alle bedrijven door, foto's foto's en nogmaals foto's..
Leuke gesprekken gehad met de familie en heel veel gelachen. We hebben ook met de vader van de bruid gepraat en wat blijkt....hij is een goede vriend van men,. Tiauw. Bij het naar huis gaan hebben we een foto gemaakt van ons samen met hem voor mijn heer Tiauw.