super top dag!! - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Hedy Pastora - WaarBenJij.nu super top dag!! - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Hedy Pastora - WaarBenJij.nu

super top dag!!

Door: Hedy/Lenny

Blijf op de hoogte en volg Hedy

23 April 2016 | Indonesië, Lombok

Vandaag moesten wij vroeg uit de veren want we gaan eindelijk snorkelen! Deze keer gaan we naar Gili Nanggu Island en het ligt links onder op de kaart van Lombok. Het is ongeveer 1 1/2 uur rijden van ons huisje.
Na ontbeten te hebben zijn we op weg gegaan. We hebben heel veel genoten van de omgeving en onze chauffeur Danny vertelde ons veel over Lombok. Blijkt dat hij vroeger een reisleiders was.

Op Gili Nanggu aangekomen moesten wij eerst een boot huren en natuurlijk met zwemvesten want je weet maar nooit! Linda moest eerst naar de WC en ik moest op haar wachten want de deur kon niet op slot. Toen de chauffeur moest plassen moest hij in de andere kamer maar daar was geen wc. Dus vroeg hij qaan het meisje waar hij dan moest plassen. Toen zei ze daar is toch een gat in de muur doe daar maar je gevalletje in! Ik kwam niet meer bij van het lachen.

De zee was rustig en snel waren wij bij het eerste eiland Nanggu. Allemaal gesnorkeld en in een waterflesje brood gedaan met water en dat is om de vissen te lokken. In het begin had ik moeite met het snorkelen , vond het een beetje eng. Maar daarna.....geweldig de vissen kwamen uit mijn hand eten! Veel verschillende vissen. Wij waren heel blij met mijn snorkel!! Sommige vissen hadden een snoet als een naald en die komen op mijn bril af maar gelukkig kunnen ze niet prikken door het glas.

Ondertussen was het bijna lunchtijd. Op Gili Nanggu waren er geen restaurantjes en moesten we naar een volgende eiland. Gili Sudak
Op dit eilandje was er een bataljon politiemannen en vrouwen die aan het oefenen waren voor reddingzwemmen. Ook daar is bezuinigd, op kleine rubberen bootjes gingen ze het water op. Een van de mannen vond het geweldig dat er toeristen waren en sloof zich ontzettend uit door zoveel keer op te drukken. Niet meer interessant voor ons, uitslover !
We hebben simpel en heerlijk gegeten, tahu/tempe, kangkung en ikan asem kuning en sate. Op dit eiland hebben we niet gezwommen.
Onze reisleider bracht ons naar een plek waar veel zeesterren in het water lagen. Eerst dacht ik dat ze niet echt waren, maar achteraf bleek dat ze wel degelijk echte zeesterren zijn.

Het volgende eiland was een heel kleintje, Gili Bedis Zo paradijselijk, kristal helder water, echt een bounty eiland zoals in vakantie brochures. Hier ook gesnorkeld maar aan de kant waren de zeesterren voor het oprapen !zoveel!! grote en kleine! Je hoefde maar met je handen te slepen en hoppa.....n hand vol !!! Stella en Linda hebben ook veel schelpen, koralen en zeesterren geraapt. De zeesterren hebben we eerst gecheckt of ze wel dood zijn hoor!!

Dit is voor herhaling vatbaar!