Ubut - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Hedy Pastora - WaarBenJij.nu Ubut - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Hedy Pastora - WaarBenJij.nu

Ubut

Door: Hedy

Blijf op de hoogte en volg Hedy

19 April 2016 | Indonesië, Legian

Voor vandaag hebben we een auto, met chauffeur Wayan, van de neef van Lenny kunnen lenen. We zijn 9.00 uur vertrokken om naar het huisje van Eranio (kleinzoon van Linda) en Tia te gaan om ze af te halen. Het was even zoeken maar we hadden het gevonden. Toen zijn we een kliniek gaan bezoeken waar de bevolking bijna gratis kan bevallen van hun baby. Ik geloof dat ze zelf maar tussen de 6 euro en 10 euro hoeven te betalen. Deze kliniek draait verder alleen van giften van mensen en is opgericht door een Australische mevrouw die Robin heet.
Er kwamen daar vrouwen van Papua, Rusland en van overall en ze mogen daar tot plus minus 6 maanden verblijven.
Wij hebben natuurlijk ook gesponseerd en Stella en Linda kunnen het niet laten om leuke baby'tjes te dragen.

Verder ging ons tochtje naar Ubut, hier hebben we naar de tegel in de straat gezocht waar de naam van Ben onze zwager stond. Na lang zoeken gevonden en Eranio is Ray, zoon dan de Raden, gaan zoeken. Ray hebben we al 13 jaar niet gezien. Hij was erg blij ons te zien en wij waren ook blij dat wij hem thuis troffen. Natuurlijk heel de Prada bekeken.
Ze hebben daar een hoge waringin boom met een huis midden in het kruin. 13 jaar geleden was het een bouwvallig huisje en nu staat daar een prachtig balinese huisje.
Ze zijn de Prada hotel aan het renoveren en Ray hoopt dat we gauw met z'n allen zijn domein willen bezoeken.
Natuurlijk zijn moeder ibu Kartika nog ontmoet en zijn vier kinderen en daarna heerlijk gegeten in zijn moeders restaurant die hij nu runt.
Toen begint Lenny te schreeuwen daar een beest en ja hoor een grote kaladjenking . Wij meteen onze voeten omhoog en gelukkig kwam er iemand het door trappen want als je er door gebeten wordt kan je goed ziek worden. Terug gelopen en afscheid van Ray genomen.

Verder ging ons rit naar Sukawati. Dit is de plaats om souvenirs of wat dan ook te kopen. Pingelen tot de helft van de prijs. Dat was een sport en leuk om te doen.
Maar we hadden het zo warm dat we maar besluiten om te gaan zwemmen bij Bali Masari , hotel van Lenny's neef, geweldig mooi ressort en wat een uitzichten!! Lekker koffie ijs gedronken en tegen de avond richting huis gegaan maar toch even boodschappen gedaan bij Lotte, een soort Makro, en Carrefour !
Na Eranio en Tia thuis te hebben afgezet zijn wij terug gegaan naar Legian. We zijn 21.00 uur weer bij ons hotelletje. Pfff het was een lange dag!! Maar echt leuk , veel gezien van Bali ze hebben nu zelf een tolweg over de zee!

• 19 April 2016 - 18:34

Peggy Pastora:

Echt meegenieten met jullie verhalen. Hedy , wist je dat het huisje bij Ray ( waar altijd gegeten wordt) bedekt is met bladgoud ?!?!?!